نام بزرگترین شاخه های فرقه پروتستان در مقابل وحدت و یکپارچگی کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان، مذهب پروتستان به چتری میمانَد که عقاید و شیوه های بس متفاوت را در خود جای داده است. یا میتوان آن را به طیفی تشبیه کرد که در یک سر آن، کلیساهایی نه چندان متفاوت با کلیسای کاتولیک وجود دارد (کلیساهای لوتری و انگلیکن)، و در سر دیگرش، کلیساهایی که به هیچ عقیده و شیوه سنتی پایبند نیستند و خود را مسیحیان آزاد یا بینالفرقه ای یا غیر فرقه ای یا کاریزماتیک به حساب می آورند و هیچیک به دیگری شباهتی ندارد! شاخه های بزرگ فرقه پروتستان از این قرارند: ۱٫ کلیسای لوتری (مؤسس؛ مارتین لوتر) ۲٫ کلیسای پرزبیتری که در ایران معروف به کلیسای انجیلی است. ( مؤسس؛ ژان کالوَن) ۳٫ کلیسای انگلیکن (اسقفی). کلیسای انگلیس ۴٫ کلیسای باپتیست ۵٫ کلیسای مِتودیست ۶٫ کلیسای پنطیکاستی (در ایران معروف به جماعت ربانی) ۷٫ کلیساهای آزاد و یا غیر فرقه ای یا کاریزماتیک
اعداد مختلف در کتاب مقدس چه معنایی دارند و نشانه چه هستند؟ عدد ۱۱ نشانۀ خدای واحد ۲نشانۀ مشارکت ۳عدد خدا چون خدا تثلیث است ۴خلقت یک به اضافۀ سه ۵نشانۀ تشخیص انسان است مانند ۵انگشت دست ،۵باکره دانا ونادان وهمچنین ۵ نشانه مسئولیت انسان است ۶عدد انسان است. چون انسان روز ششم آفریده شد. شش کمتر از هفت است که عدد کاملیت است. عدد۷نشانه کاملیت موقت نه ابدی سه عدد خدا و چهار عدد خلقت است. عدد ۸ روز قیام مسیح است مسیح در روز هشتم قیام کرد که روز خداوند نیز نامیده شده. عدد ۹ سه مرتبه سه بمعنی اینکه شهادت خدا نه فقط کلامش است بلکه کلامش به ما . عدد ۱۰ کاملیت انسان ( ده انگشت دست وپا ) عدد ۱۱ معنائی در کتاب مقدس ندارد. عدد ۱۲ عدد کاملیت است ولی کاملیتی ابدی. عدد ۷ کاملیت است که به خدا متعلق است ولی به امروز متعلق است ولی ۱۲ به خدا ربط دارد ولی در ابدیت. در اورشلیم جدید ۱۲ دروازه است، دوازده اساس و بنیاد ، دوازده رسول ، دوازده سنگ گرانبها ودیوار شهر ۱۴۴ متر معکب است که ۱۲×۱۲ میباشد.
حکم کسی که از دین اسلام خارج شود چیست؟ “ارتداد” که از واژه ی “ردّ” گرفته شده است، در لغت به معنای بازگشت است. در فرهنگ دینی بازگشت به کفر، ارتداد و ردّ نامیده می شود. در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۰ درباره ارتداد نص صریحی وجود ندارد ولی چون اصل چهارم قانون اساسی همه ی قوانین جمهوری اسلامی ایران را در احکام شریعت اسلام مبتنی دانسته است و اصل ۱۶۷ قانون اساسی مقرر می دارد (قاضی موظف است کوشش کند حکم هر دعوی را در قانون مدونه بیابد و اگر نیابد با استناد به منابع معتبر اسلامی یا فتاوای معتبر حکم قضیه را صادر نماید و نمی تواند به بهانه سکوت یا نقض یا اجمال یا تعارض قوانین مدونه از رسیدگی به دعوی و صدورحکم امتناع ورزد) چون جرم ارتداد به دعوی مدنی اختصاص ندارد، لذا قضات بر اساس منابع فقهی و با رجوع به فتاوی صادره، مرتد را مجرم شناخته و حکم به مجازات ارتداد می دهند. در واحدهای تدریس شده در دانشکده های حقوق علاوه بر تدریس قانون مجازات، کتب فقهی به صورت مفصل تدریس می شود که از مهمترین آنها (لمعه دمشقیه) می باشد که شیخ ابوعبداله شمس الدین محمد بن جلال الدین مک...
نظرات
ارسال یک نظر